tirsdag den 19. oktober 2010

Hvem har taget mine tænder?

Suk. Jeg er ved at være gammel. Ikke længere bare ældre end dem på femten men sådan rigtig voksen-gammel. Det huer mig ikke. På jobbet bliver jeg meget ofte tiltalt som Fru L. Hvorefter jeg vender mig om og forventer at se min mor. Eller farmor. Det er jo ikke MIG, der er Fru L, vel? Det er det jo ikke. Fru L er jo en dame, jeg er bare mig. Men en ting er hvad jeg bilder mig selv ind, noget andet er de kolde facts. Og de er ikke til at tage fejl af. Mine brysters flugt over plankeværket er efterhånden en offentlig hemmelighed i blogland. Og resten af kroppen lader dem ikke noget tilbage. Om natten når jeg skal op og tisse, er mine ben så stive at jeg vralter som en vingeskudt høne. Røven bagud, kroppen foroverbøjet for ikke at vælte. Og benene bøjes IKKE. De forsøger skræmte at følge med kroppen, der bare vælter fremad i en totalt ukontrolleret udgave af Vild med Dans. Og jeg ser mig selv overveje et håndtag ved siden af toilettet, så jeg har noget at hænge i, når jeg glemmer at gå i seng. Mine arme er lige så slatne som min rygrad, de er tre dage om at komme sig efter fysisk arbejde og inden længe vinker det tynde dalreflæsk kontra, når jeg bevæger hænderne for hurtigt. Mon vandglasset på bordet i badeværelset rent faktisk er tiltænkt mine tænder? I byens butikker hører jeg mig selv brokke mig, hvis ikke jeg bliver behandlet med respekt. Og gentagne gange har jeg meddelt, at dit og dat er jeg blevet for gammel til. Jeg ryster sippet på hovedet af teenagerne og deres "ai altså helt seriøst ikk, han er så fucking naiz" og bræger "få da noget tøj på, så du ikke får blærebetændelse, bette pige." Fru L, here I come. Fødedellen aka nederste flæskestribede mave vibrerer faretruende ved hver bevægelse, når den ikke bliver holdt inde af jordens mest antisexede stykke beklædning. Et kropskondom fra midt på lårerne til lige under brysterne. Når de altså først lige er blevet hevet op og bundet i et råbåndsknob i nakken. Stramme ind og stramme op får mig til at føle mig som en medister i naturtarm, og jeg vrider mig som kløede min hæmoride, når nogen forsøger at lægge armen om livet på mig. Der er squ ikke meget babyblød hud ved sådan en stivert. Men hey, jeg slipper da for slidmærker mellem lårene i varmt vejr. At jeg så stinker som en selvdød hyæne er så en anden side af sagen. Suk altså. Hvad sker der, når jeg runder 80, hvis jeg allerede er gammel i en alder af 31?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar