søndag den 18. april 2010


Søndag aften. Roen har sænket sig over matriklen, drengene sover, fjernsynet er slukket, manden halvsover i sin lænestol med en bog og jeg har sat mig i mit hjørne i sofaen med den bærbare og et halvt glas doven cola. Tænker at sådan en weekend går alt for hurtig, føler nærmest den er ovre inden den egetlig er kommet i gang. Men sådan er det jo når man er i godt selskab. Det er blevet forår i vores have. I går havde vi for første gang Victor med ude og kravle rundt. Sikke en kæmpe ny verden for en lille mand. Flere gange fik han plantet popo´en i græsset og bare sad og stirrede på det hele. Gustav var ellers sød til at køre rundt med ham i vognen bagpå pedaltraktoren, men lille V. mæglede ikke en lyd i al den tid, han var ude. Han havde dannet vacuum om sutten og tog alle indtrykkene ind. Vi fik slået græs, klippet roser ned (som jeg har hørt en klog rosenmand hævde man skal gøre til dronningens fødselsdag, så det var jo lige perfekt) og beundret alle de træer og buske, som igen i år på forunderligste vis springer ud og vidner om forårets komme.

Btw. så vil jeg gerne have en ny grill. Eller rettere sagt, en grill mere. Jeg er Webermenneske helt ind i hjertekulen og som sådan kan man da ikke nøjes med blot én grill. Må snarest skaffe en lille bord-gas-sag til hverdagens turbo-grillning. Det hjælper altsammen på det, når man er ejer af et tilgodebevis til lokalområdets førende Weberforhandler.


Jeg har opdaget, at jeg ofte af en eller anden mærkelig grund har skrevet om vores søndagsaftesmad. I dag er ingen undtagelse. Hjemmelavede burgere a la Trøffeltrunten og små kanariske kartofler. Så bliver det da ikke meget bedre.

Har været ude at løbe i dag. Deltog i et lokal motionsløb på 5 km. ruten. Løb og løb - ja, nu skal man jo ikke overdrive, tror nu nok nærmest farten ligger lige på niveauet over shoppegear, men jeg kommer fra det ene sted til det andet og jeg farer ikke vild undervejs. Men jeg har jo også et GPS-ur. Som min kære nørdede husbond forærede mig til min fødselsdag i december. Elsker det ur. Når det altså virker. Og så lige i dag, hvor jeg virkelig havde behov for at kunne følge hastighed og distance, ja, så stod det af inden start. En eller anden havde vist glemt at lade det op. Sådan en uskik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar