onsdag den 17. marts 2010

Fornemmelse for forår

I dag starter foråret. I hvert fald i min verden. For i dag er det et år siden min yngste kom til verden og gjorde lige netop mig til sin mor. Hvilken lykke. I dag har jeg fundet de første grønne spirer i haven. De kan endelig komme frem nu, hvor sneen gudskelov er smeltet. Syntes efterhånden vi havde fået nok. Solen har skinnet en stor del af dagen og jeg har lyttet til fuglesang bagerst i haven. Der er noget i luften - det er lunt, det er kærlighed, det er forår.
Jeg har taget noget af foråret ind. Pilegrene med gæslinger, forsythiagrene og påskelijer. Godt nok er de købt i Føtex, men det slår ikke skår i min forårsglæde. Jeg har strikket et påskeæg til at pynte på grenene og flere er på vej. Min mor driller mig og hævder de er grimme. Men jeg synes de har personlighed - der er virkelig tale om unika. Og det kan jeg ikke stå for.
Der er så mange, mange blogtanker i mit hoved i disse dage. Om barndom, blogland, forældreskab, nærhed og kreativitet. Vender snart tilbage.

Endnu engang - tillykke med dit første år, min søn.

1 kommentar:

  1. Tillykke med fødselsdagen Victor. tænk der allerede er gået et helt år!

    SvarSlet